Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 17 april 2013

Lyckats en gång till

Med att få min krusbladia hoya att blomma. Heter säkert något fint på latin eller till vardags. Fast jag vet det iaf inte. Å för övrigt brukar man inte behöva ut och ropa på sina blommor. De står oftast  där man har ställt dem. Vilket är tur för de som är som jag och inte har en aning om vad det är något de har.






För övrigt så blommar de andra hoyorna också. Inklusive den som luktar väl mycket. Men de blommar mest hela tiden av någon anledning. Men jag berättade ju förra veckan att jag klippte ner en blomma i stället för att kasta den. Den ser ut att vilja klara sig. Ny kanske den kan bli 15 år till?





Sedan kan jag skvallra och säga att orkidén jag trodde jag skulle få kasta snart har börjat att skjuta nya blad. Finns hopp om den med. Håll tummarna!

3 kommentarer: