Öland

Öland
Solnedgång

måndag 29 april 2013

När våren har kommit längre

Var ju i Bydgoszcz förra veckan. Veckan dess förr innan var jag också i Polen men då i Stettin. Våren har kommit mycket längre där. Ingen av gången använde jag jacka. (Håller nu tummarna att jag inte har dragit på mig en förkylning.) Fast förra veckan kom jag ihåg att ta lite bilder.



Fick dock inga bilder på träden. För pilarna var nästan helt utslagna. Inte mycket kvar. Hälften av träden hade löven mer eller mindre utslagna.





Men bilder på buskar och blommor fick jag iaf. Men ljuset var inte det bästa.




Gräset var dessutom så pass högt att det behövde klippas. Jag tycker nog att det är lite fusk att våren har kommit längre därnere men klippa gräset får de gärna göra därnere. För det brukar mest klia i halsen så det klarar jag mig utan!

1 kommentar: