Öland

Öland
Solnedgång

fredag 19 april 2013

Trevliga kollegor

Har varit i Polen ett par dagar denna veckan. Inte alla men många av mina kollegor tog sig också in till vår fabrik där. Jag tog natt färjan dit och natt färjan hem. (Att jag inte kan sova på båt kan vi tala tyst om.) Men en natt blev det där. Det första jag gjorde när jag kom dit var att ta av jackan. Och då hade jag ändå vårjackan med mig.






Till ett lokalt ölbryggeri, tog de mig denna gången. De brygger sitt egna öl och går inte att köpa någon annanstans. Jag som aldrig dricker lager smakade och tyckte det var gott. Så gott att jag lyckades få köpa med hem. 1 flaska för någon måtta får det vara.

Jag har haft ett par tillfällen då jag har delat med mig av mina kunskaper. Denna kvällen tyckte de att jag skulle ha ett tack av dem. Som bestod av detta dansande par. Lådan de låg i är också typisk polsk så den har jag också tagit med mig hem. (Fast maken är där hela veckan fast med bil så han fick äran att frakta det.)

Priserna på maten på detta bryggeri var riktigt trevliga. Med förrätt, huvudrätt, en liten öl samt en flaska vatten och det gick på runt hundringen. OK valutan är bra nu men iaf. Efterrätt fanns inte en chans att man orkade. Glömde dessutom att fotografera maten. Det var dock skivor av nötkött med vitlökssmör.Kan helt klart rekommenderas. Ligger runt hörnan från hotel Novotel eller vad det nu hette.

1 kommentar: