Öland

Öland
Solnedgång

lördag 22 september 2012

Wrightville Beach

Valde att vänta med detta ställe tills mina amerikanska kollegor kom. Dvs tisdag em efter att vi hade besökt leverantören vi skulle till. Dock tyckte vädret att det vore synd att vi skulle ha det för bra så av och till öste regnet ner. Men en liten tur hann vi med.






Det blåste också en hel del men som svensk var det behagliga 26°.





Det var en hel del kraft i vågorna upptäckte vi när vi gick i dem.





Fanns vackra hus här också. Kom dock inte åt att fotografera de som var ännu finare. Som tidigare skrivet. Det regnade av och till.






Man kom väldigt nära dessa måsar. De var inte speciellt rädda av sig. Det var nästan så en annan fick vika av.





Det är den vänstra måsen jag siktade på den högra får Ni som bonus.





En snäll kollega som bar mina skor så jag kunde fotografera. Ok jag utlovade kopior på korten som tack.





Den stora snäckan ligger i min förlorade resväska. Plockade en hög men än är ingen hemma.





Det här såg riktigt kul ut. Något jag ska testa i mitt nästa liv. I detta är jag alldeles för harig.





Det var en otrolig kraft i dessa vågor. Även om jag inte gick längre ut än knäna så var det som man flyttades flera dm upp när vågorna kom. Undra då hur det är där det är strömt?





Piren längst bort i bilden kom jag aldrig till. När vi skulle dit öste regnet. Men kommer jag någonsin dit så står den högt upp på vad jag ska besöka om tid finns.





Alla hus här stod på pålar. Måste av och till vara mycket vatten på denna ö......

2 kommentarer:

  1. Jag stämplar ett motiv på en servett och målar försiktigt. Klipper ut en bit runt motivet och tar ett lager från servetten, lägger på ljuset. tar en bit smörpapper som täcker och håller runt ljuset. Blåser sen med embossingfönen försiktigt så ljuset inte smälter. Efter en stund har servetten "smält" in i ljuset.
    jag har eldat dom utan fara. Kram och hoppas du förstod min förklaring. Fråga annars

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar strand och så häftigt att plocka stora snäckor. Det påminner mig om Frankrike förra hösten.

    SvaraRadera