Öland

Solnedgång

fredag 21 september 2012

Wilmington

Lite kort om min resa till Wilmington. Resan dit gick hyfsat bra hann precis med alla byten osv. Hann dock inte handla dock kolla lite vad jag kunde tänka mig på vägen hem. Dvs på Londons flygplats. Skulle vara i behov av mat när jag kom dit på vägen hem.

Var framme på hotellet och i säng dryga 24 timmar efter det att jag hade stigit upp. Hann ringa hem och säga god morgon till maken..... Lite tidigt men iaf.

Helt underbart väder hela söndagen. Steg upp halvsent men kände inte att jag var tvungen att stiga upp tidigt. Hade ju lite att äta med mig. Efter en kall dusch tog jag bilen. Passade på att köpa byxor både till maken och till mig. Hittade alla födelsedagspresenter året ut samt en hög julklappar. Tog ett varv runt vanlig affär och handlade så jag hade frukost och mat för dagen. Ja dvs sallad. För i 29° värme och sol ville jag inte ha lagad mat. Hann med en punktering också. Ett tips är att ska man få punktering ska man få det på walmarts parkering. De fixar den nämligen för 10$.

Hade gott om tid att ligga vid poolen och läsa också. Måndagen var det hyfsat väder på förmiddagen. Hann med en rejäl promenad. Hmmm man fick dock duscha efter den. Hjälpte inte att göra det före...... Och då var jag ändå tillbaka till hotellet före 10.00. Hade möte efter lunch och framåt. Det gick för övrigt bra det också.

Dock kom det ett par korta skurar på vägen tillbaka till hotellet. Totalt 5 min. Tyckte det var ok. Mina amerikanska kollegor anslöt framåt kvällningen. Tog en restaurang runt hörnan. Den var av den bättre sorten men framförallt var den 2 min promenadväg bort. Och de var rejält hungriga.

Jag hade bestämt tiden med leverantören. Tog en tid som gjorde att de hann förbereda samt göra lite annat innan vi kom och vi hann göra oss i ordning samt köra utan att stressa. Den ena amerikanska kollegan tycker inte om att flyga men gillar att köra bil. Så jag slapp. Me like a lot! Tack snälla du!

Leverantören var av den bra sorten. Så kollegan jag skulle lära upp fick chansen att se hur det ska vara.  Efter besöket åkte vi runt och jag tog bl a korten från Wrightsville Beach. Dock regnade det mest hela dagen. Dock har jag för första gången i mitt liv besökt Starbucks. Jag som inte dricker kaffe. Men de har mitt favorit te i lösvikt. Stoor förpackning för mycket lite pengar......

Till slut gav vi upp och åkte tillbaka till hotellet. Jag passade på att packa det mesta i min väska. Kändes ovanligt lätt för att jag var i staterna. Men men. Denna kvällen valde vi en restaurang vid vattnet. Blue Water hette den. Mycket god och fräsch mat. Plötsligt när vi sitter där så ser vi delfiner i vattnet nedanför hotellet.  Dock förvarnade de inte att de skulle komma så någon bild blev det inte. Lite synd för det hade varit något.

På onsdagen var vädret bättre men då skulle vi alla åka hem. Senaste tiden att lämna rummet var 11,00. Straxt före lämnade vi det. Då hade vi suttit och diskuterat jobb i några timmar. Kollegorna åkte till flygplatsen. Dock fanns inget tidigare flyg hem för mig. Tog en runda till runt den större mall som fanns på väg till flyget. Hade 5 timmar att slå ihjäl. 2 av dessa orkade jag gå runt där. Hittade mig ett par riktigt snygga tröjor och en födelsedags present. Som jag dessutom fick ner i min resväska. Vilket ju var bra för så slapp jag ju bära den i handbagaget.

Hann läsa ut en bok innan jag kunde gå ombord det första planet. Hade en mellan landning i Charlotte. Funderade på att köpa en tröja därifrån. Hade passat till min syster. Gjorde det dock inte. Washington gick smidigt. Hann köpa present till maken. Eller han hade önskat en sak som jag inte hade hittat utan fick köpa på flygplatsen. Heathrow var desto rörigare. Hann dock igenom säkerhetskontrollen osv. Men lite dumt att de inte visar gaten förrän den öppnar en halvtimme innan den stänger. Men jag hann.

Planet flög dock en halvtimme försent. Hade ju "bara" varit vaken i 24 timmar om man bortser från små slumrande. Hade en kvart på mig i Köpenhamn att passera passkontrollen och hämta väskan. Som inte var med! Stod och väntade i en dryg halvtimme men ingen väska.

Det var bara att förlustanmäla min väska. Så här sitter jag och väntar på att de ska ringa och säga att de har hittat den. Med allt det som jag har handlat. Om den inte kommer till rätta? Då är det en här som kommer att vara duktigt sur och arg. Trots allt ska man kanske leta rätt på postkontor och skicka hem sina saker.

Ni får gärna hålla tummarna för min väska. För jag vill ha hem den!