Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 26 september 2012

När presenthögen växer

Nu är väskans innehåll inte bara uppackat utan och inlagt på de ställen det ska förvaras. Över blev dock present högen eller ska jag skriva presentpåsen? Det blev en pappåse full med presenter.






Att det blev en hög bredvid också som inte fick plats talar vi väl inte så högt om?? Eller?? Inte nog med att de flesta presenter ligger i påsen de ligger dessutom i den ordningen de ska delas ut. Dvs det översta är det som först ska plockas ur påsen, Lilla Emma som fyller år på fredag har sina presenter på byrån. Måste bara hitta ett kul papper och lite snöre. Fyller man 2 år så är papper och snöre nästan viktigare än innehållet.





Närmaste högen är Emmas. Det längst upp till vänster är dotterns, det i kartongen är presenten jag fick i födelsedagspresent för ett par veckor sedan av samma snälla människa som tog emot min väska i måndags. Och i pappmuggen ligger mina snäckor. Väskan ska också ges bort men inte riktigt än.

Nu ska jag se om jag kan få in påsen i presentskåpet. Utan att skada något av innehållet i varken påse eller skåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar