Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 11 september 2012

Inne på sista versen nu?

Finns det några blommor kvar om ett par veckor eller hinner de vissna ner medan jag är iväg? Hoppas inte men för säkerhets skull har jag fotograferat en hel del i helgen som var.


En favoritblomma. Dock är de alldeles förlika gråmålla för att överleva hos mig. Rycker dem som ogräs allt eftersom de sticker upp ur jorden.



Denna blommar ännu. Stannar värem såg det ut som att det skulle kunna komma fler blommor....



Mitt ibland all tagetes hittade jag denna skönhet.



Stora och fina är de ännu.....



En av många olika sorter



En annan skönhet



Vackra är det men varför bara en av varje? Hade det inte varit finare med färre sorter men fler av varje?



Ytterligare en dalia



Detta får bli den sista för denna gången. Nu har jag lite att titta på när längtan efter den jusa årstiden blir för stor.....

6 kommentarer: