Öland

Öland
Solnedgång

måndag 10 september 2012

När det väl händer

I helgen hände det äntligen. Har en lillebror som jag tror aldrig någonsin ger bort något utan att ha verkligen bra skäl. Är det fördelsedag eller julklapp eller något annat i den stilen är han långtifrån snål. Men utan anledning är det mycket sällan.

Nu har jag lyckats. Han hade varit i Tyskland och kom hem med en massa mynt. Men man kan inte växla mynt i banken. Däremot är jag ju i mitt arbete i div euroländer. Kunde jag tänkas ha sedlar som han kunde få byta till sig?? Visst har jag det. Liksom ingen ide att byta bort dem mot svenska pengar. Jag fick nästan nästan 35% i växlingskurs. Sedlar mot mynt.

Detta kommer jag att leva länge på! Att jag sedan kommer hem med presenter till min brorson för mellanskillnaden talar vi väl inte om här?

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ett problem att man inte blir av med mynten,men du behöver dom säkert snart.

    SvaraRadera
  2. Japp i oktober åker jag både till polen och finland.....

    SvaraRadera