Öland

Öland
Solnedgång

söndag 4 augusti 2013

Uflykt på västra sidan

Har vi varit nu i helgen. Tidigt i går morse steg vi upp och åkte iäg för att hämta makens dotter. Som givetvis hade försovit sig. Hon var trött. Vem var inte det? Nåväl vi kom iväg även om humöret på maken och hans dotter kunde ha varit bättre.


När vi hade passerat IKEA med någon mil. Kommer det fram att jag skulle ha tagit sängkläder med oss. Och handdukar. Tänk om jag fått den info-n innan? Eller tom innan jag åkte hemifrån? Nåja vi skulle först till Nordby shopping center intill gräns till Norge. Där fanns tack och lov Hemtex. (IKEA är betydligt billigare och i förrådet hade jag haft mer än hälften av det vi behövde.) Vi skulle hämta nyckel. Makens dotter ska flytta in till sin pojkvän i Strömstad. Och vi hade hela bilen lastad med prylar.


Blev lite lunch i Nordby också. Sen fortsatte vi till Strömstad och lägenheten. Vi hann bära in allt, makens dottern hann och packa upp alla lådorna utom en samt att maken och dottern organiserade upp förrådet samt dammsög lägenheten. Vi hann tom besöka Strömstad. Fast det var kallt så jag som gick barfota i sandaler fick köpa skor och strumpor. Inte riktigt vad jag hade planerat. Men men frysa kunde jag ju inte göra. Men de kommer att ta tid att gå in.



Pojkvännen hade jobbat klart och var hemma straxt efter 20. Fick bli sen middag på biografen. Både gott och mycket. Orkade inte allt. Då jag inte ville ha skoskav så blev det ingen promenad efteråt utan att vi åkte direkt tillbaka till lägenheten. Blev en väldigt sen kväll.


Inte mycket bättre i morse då vi behövde vara klara och redo i morse. Hemresan gick bra den också. Men det är en lång resa. Så här sitter nu en trött människa. Skyller alla stavfel och grammatiska fel på tröttheten. Blir nog bättre i morgon.


2 kommentarer:

  1. Öland hade jag gärna åkt till. har aldrig varit där. Men måla får du göra själv:))Det räcker med det huset vi renoverar. Kram

    SvaraRadera
  2. Å, vad surt att behöva köpa allt man skulle kunnat packa med sig hemifrån!!

    SvaraRadera