Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 13 augusti 2013

Nog känns det

Att det är dag två efter semestern. Var rejält trött när jag skulle upp. Dock gick förmiddagen och en del efter lunchen bra. Men efter tre då dök den stora tröttheten upp. Lyckades ändå hålla ångan uppe men när klockan blivit väl 4 så kände jag att det var dags att ge upp.

Och var gång man har velat gå ut har himlen öppnat sig. Dock höll det tätt så vi fick vår lunchpromenad. Men efter jobbet blev det inget idag. Regnade för mycket. Fast jag undrar om det inte är någon typ av jippo ett par kvarter bort. Har dock inte tagit mig dit heller. Får hoppas på  bättre väder i morgon så jag får kolla. (Misstänker Ljungbydagarna men är långt ifrån säker.)

Men då det regnade när jag kom hem fortsatte jag bort till City Gross. Länge sedan jag handlade där. När jag väl var därifrån så blev det tillagning av stek. Så i morgon blir det sallad med kallskuret till lunch. Nästan så man blir hungrig av bara vetskapen. Köpte frukt också, morgondagen är alltså räddad.

Maken har blivit sjuk i Polen. Hoppas han blir bra snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar