Öland

Öland
Solnedgång

fredag 2 augusti 2013

Ett steg i taget

Eller skulle jag ha skrivit ett skottkärrelass i taget? För just nu tar maken bort jord som är ivägen. Och halva tomten behöver fyllas upp så vi behöver inte bekymra oss om vart vi ska göra av den. (Att vi sedan har snälla grannar som skänkt ännu mer jord är bara att säga tack till.)


Virket till garaget kommer visst på måndag. Så den jord maken flyttar på är den som ligger där vi vill ha virket.


Det enda jag har hjälpt till med är att plocka bort småstenen vi fick uppkastad på cementplattan av någon som har svårt för att lyssna och lyda. Händer det en gång till blir jag säkert kallad satkäring eller något. För då tänker jag inte låta bli att bli tvärförbannad.


Nedan lite blandade bilder. Samtliga tagna straxt före lunch så ännu mer har hänt men det får Ni se en annan gång. Gillar inte att vara där och springa. Finns massor med fästingar och dem ska jag villigt erkänna att jag är skiträdd för. De sprider ju en hel del skit.( Räcker med det jag fick av dem 1986. Behöver inte fler sjukhusbesök pga fästingar.)


Före

Efter








1 kommentar: