Öland

Öland
Solnedgång

söndag 11 augusti 2013

Trevligt besök

Det fick vi igår em. Makens bror med nya fru kom. Ja de har bara varit sambos en massa herrans år men de gift sig för ett par veckor sedan. De fick en hus och garage vandring. Sen var det presentutdelning. Då jag inte visste vad vi skulle köpa och maken inte hade några bra idéer gjorde jag det enkelt för mig. De har nämligen det de vill ha. Jag och maken åkte runt lite på Öland och köpte kryddor, marmelad, saft och marinad. För laga mat gör ju alla och dessa gillar att testa nya rätter så vi testade en massa nya kryddor. Det blev en fransk mörk choklad också samt en segelbåt inköpt i Skruf. Ingen stor segelbåt utan en liten för värmeljus.

 Det blev en runda in till Borgholm för matinköp. Köpte färdiglagat och tog med tillbaka. Fanns inget alternativ i Köpingsvik. Inte när man som vi inte ville ha pizza. Då det var stadsfest i Kalmar var det näst intill helt öde i Borgholm. Köpte lotter och vann. Men det stod en liten tös jämte som fick den vinsten. Visste inte riktigt vad jag skulle välja och sedan orkade jag inte bära på något heller. Jag fick också förresten en liten present. Jo maken är också med på ett hörn. De har varit i England så jag (vi) fick ett litet får. Jättesöt.

Mycket prat blev det. Då vi bara har vår lilla husvagn hyrde de en mindre lägenhet(?) en kvarts promenad bort. Så när det började bli sent blev det en lagom lång promenad i hyfsad rask takt. Dvs så rask som den kan bli när det är mörkt och inga gatljus finns. Nu ska vi snart gå bort till dem igen för en promenad till Hörninge mosse. Har aldrig varit där så det ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar