Öland

Öland
Solnedgång

måndag 12 augusti 2013

Gick ju bra

Första dagen efter semestern och jag är nu officiellt kvalitetschef mm. Tänkte starta lite lugnt men min vana trogen så var jag i full gång redan halvvägs till lunch. När dagen var slut hade jag tom hunnit med sånt som var planerat att vara slutfört i slutet av veckan. Samt en hel del som jag skulle gjort i andra halvan av nästa vecka.


Bäst med dagen var nog ändå när maken ringde och sa att hans bror med fru hade hittat min bilnyckel (till makens bil) i deras bil. De skulle dessutom en runda till Kalmar idag också. Makens dotter var/är snäll nog och kunde tänka sig at ta hand om den till torsdag kväll. Maken ska ändå åka till Öland då och passerar. Om nu inget går snett. För då blir det lite värre. För hans dotter reser till sin pojkvän och nya liv på fredag. Skulle gissa hyfsat tidigt dessutom. Fast det klart åker hon tåg får jag väl smita från jobbet och hämta nyckeln på tåget i Alvesta. Brukar vara 1-2 min uppehåll. Vet jag vilket tåg hon kommer med kan jag ju stå vid dörren och möta upp.


Det som återstår idag är att fixa lunchen till i morgon. Tror jag ska fixa ett par mackor också. Glömde köpa frukt tidigare idag så det får jag väl göra i köket på jobbet. Fanns två nektariner kvar i morse av dem jag köpte igår. Den ena åt jag på jobbet och den andra när jag kom hem. Hmmm kunde ju sparat den sista tills i morgon nu när jag skulle köpa frukt. Nåja som skrivet finns ju i köket på jobbet att köpa.

Nope ska jag orka upp i morgon är det lika bra att jag gör det sista och kommer i säng. Har ännu inte hunnit med allt de sista dagarna på semestern men Ni får väl något var dag istället.

1 kommentar:

  1. Vilken vacker gul ros. Tur bilnyckeln kom fram och hoppas du hinner få den:) ha det bra Kram

    SvaraRadera