Öland

Öland
Solnedgång

lördag 10 mars 2012

När maken belönas

Nu har maken hållit sig till sin diet i drygt 4 månader nästan 5. Köpte byxor i väster som visade sig vara på tok förstora när jag väl kom hem. Fast vi hade mätt honom efter konstens alla regler. (Nope, de måtten var inte de han hade när jag väl var hemma.) 2 par behåller han trots allt. De var sköna och sitter hyfsat med hjälp av bälte.






Jag fick för mig att han skulle belönas. Så först var jag och köpte smaksatt kaffe. Irish creme, rent blir det väl starkt men utspätt med vanligt perkolatorkaffe blir det bra. Iaf enligt maken. Som för övrigt fick en påse kaffe av Doritz häromdagen. Tack Doritz!! Maken blev salig för hans snabbkaffe höll precis på att ta slut. Han hälsar att det smakar bra och dricker det gärna!

Men om byxorna har blivit förstora så har även hans skjortor börjat bli det. Med andra ord blev det en snabbis runt Dressman för att kolla vad de hade. Hittade inget förrän jag precis var på väg ut. Då hittade jag denna. Då jag har den på bild så har jag också köpt den till honom.


6 kommentarer:

  1. Vad duktig han är som krymper.

    SvaraRadera
  2. Snäll du är som berömmer han men så fina/goda saker och snällt är Doritz. Grattis till din man!

    SvaraRadera
  3. Din man är duktig han. Vad är det för diet han följer? Kan kanske få några tips? Man ska uppmuntra folk på rätt sätt och det är väl jättebra med kaffe då! Säg till om det är nån rolig sort ni vill ha så kan jag kolla inne i stan om jag hittar nåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han äter en variant på LCHF. Dvs inget med mer 5% kolhydrater. Men massor med grönsaker. Samt jag slipper både pizza och hamburgare numera :)

      Radera
  4. Duktig han är som krymper

    SvaraRadera