Öland

Öland
Solnedgång

lördag 10 mars 2012

Några timmar med Emma



Det tar några timmar att köra till Emma så det blir inte av att vi träffas varje vecka, Men vi försöker se till att få till ett möte i månaden. Det händer så mycket när de är små. Hennes far fyllde år i början av veckan så vi firade honom igår. Julklappen han fick la Emma beslag på efter ett par dagar så denna gången fick han en present varken syrran eller Emma vill ha :)

Emma har fått duplo. Och det ska helst ligga utspritt över hela golvet och sedan sätter man sig på det. Vet i katten om jag tycker det verkar vara bekvämt.

Men roligt har hon. Och det är ju huvudsaken. Bygger gör hon inte så mycket än. Men hon ser gärna att vi andra gör det så hon kan plocka isär. OCH det är hon väldigt duktig på!

Emma börjar också bli rätt duktig på att ignorera vad hennes mor säger till henne. Undrar vem hon ärvt det ifrån?? Hehehe, jag minns ju hur syrran var i den åldern!

Emma läser gärna tidningar. Iaf om det finns bilder på katter i dem. Jag får väl börja titta i alla gratistidningar man snubblar över på flygplatser osv om jag kan hitta några med katter i. Hundar, hästar och andra djur går också bra men det ska finnas iaf en katt också! Tror jag ska se om jag inte har någon katt undanstoppad. För då vet jag vem som blir den givna mottagaren av den! Mosters lilla Emma.

5 kommentarer:

  1. Härlig hon är Emma. Hur gammal är hon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blir 18 månader om ett par veckor. Och redan stora flickan. Missade att fota henne när hon gick omkring med syrrans armband.

      Radera
  2. Så stor hon blivit. Det går alldeles för fort med de små.

    SvaraRadera
  3. Men jösses! Lilla damen ju :)

    SvaraRadera
  4. Barn är så mysiga, fantastiskt att få ta del av.

    SvaraRadera