Öland

Öland
Solnedgång

lördag 24 mars 2012

Inte blir det Actic i Ljungby iaf

Maken var och skaffade sig ett årskort igår för att börja träna lite mer regelbundet. Jag vill se gymmet först och träffa instruktörer osv. Maken tänker satsa mer på simning. Men Man kunde boka en tid med instruktör osv. Det gjorde jag. Fick den redan idag klockan 10,00.

Vi bor ca 8 min bort så på med träningskläderna och gå i hyfsad takt och halva uppvärmningen är genomförd när man kommer fram. Då jag aldrig har varit där förut. Dvs innan gårdagen. Har jag ingen susning om omklädningsrum eller var själva gymmet är.

Samtliga gym jag har besökt förut har man antingen fått informationen när tiden beställs. - Det fick jag ingen. - Eller finns det personal när man kommer där tiden beställs att fråga eller som möter upp en. Det fanns inte en kotte i vad jag antar är någon form av kassa/reception. Dvs där jag bokade igår.

Satt ner och väntade i 20 minuter. De enda människor jag såg var föräldrar med barn som antingen var på väg till eller ifrån det jag antar är simhallen.  Säker är jag inte för det som är skyltat är bollhallen och biljarden. Dit skulle inte jag.

Efter denna dag så vet jag att Actic tänker jag inte träna på. För om jag ska behöva ta med egen guide för att veta vart jag ska ta vägen så är det inget ställe för mig! Det får bli ett av de andra gymmen. De ligger i andra riktningen och något längre kanske. Men då är man bara mer uppvärmd när man väl kommer fram.

Trots att det har gått några timmar retar detta mig fortfarande. Behöver nog ta mig en tredje promenad idag. Det brukar oftast lugna mig något.....


3 kommentarer:

  1. Det var riktigt dålig stil.

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt dålig service

    SvaraRadera
  3. "Tränarna" var inte så personliga när jag gick på det gymmet här i stan heller. Inte var det någon ansvarig i lokalen heller. Så jag förstår att du vill gå på något annat ställe.

    SvaraRadera