Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 21 mars 2012

En solig dag i Tammerfors

Då sitter man i ett mötesrum utan fönstret. Det var i går. Men det försvann snö fort under tiden jag var på mötet. Jisses så blöt det var när vi skulle gå till bilen efter mötet.

Idag är det lika fint väder. Kontoret jag satt på i dag hade fönster och en massa skärmväggar som dolde all utsikt man kunde tänka sig. Nåja, promenaden till matsalen var inte den kortaste så lite sol blev det. Men inte är det många plusgrader i Finland än.

När jag landade i måndagskväll snöade det och blåste för fullt. Kan tala om att det var duktigt halt! Höll inte på att kunna ta mig in i taxin. Det var liksom isgata utanför den. Och det gillade inte mina skor. Sedan får Ni ha fantasi själva att fundera på hur det hela gick till och såg ut. Men omgivningen såg inte alltför ledsna ut kan jag meddela som ledtråd.


(Gummistövlar i staterna)

2 kommentarer:

  1. Här har det varit 15+ i dag och strålande sol. Torrt på gatorna. VÅÅÅÅÅR

    SvaraRadera