Öland

Öland
Solnedgång

söndag 23 september 2018

Vem stjäl min tid?

För jag tycker jag håller på mest hela tiden men får inget gjort. Eller är det så enkelt att jag försöker trycka in för mycket? Vaknade i tid och plockade snabbt ihop ytterligare en maskin tvätt som jag passade på att få tvättad, fick samtliga blommor tvättade, hjälpte maken hämta det sista som fanns kvar i förrådet, åt, fick igång diskmaskinen osv. Men allt handlade bara om måsten.


Fick dock besök av pokemon kompis. Blev en fika och en massa byten av pokemon. Har också hunnit gå en mycket kort runda samt lagt in och plockat bort en del appar på mobilen. Den har dock strulat en del och därmed ätit en massa tid som jag inte riktigt har.


Har iaf hunnit packa ner det som behövs för kommande vecka. Även hunnit med att ta mig fram samt packa upp. Valde annan väg idag. 3km kortare och 3 min snabbare. Lär nog bli den på söndagarna och den andra fredagarna. Omväxling förnöjer och är oftast trevligt. Har även packat upp merparten. Lite skall dock med till jobbet så det så det packar jag inte upp alls.


I veckan som kommer så ska gamla lägenheten besiktas och nycklar lämnas igen. Detta har maken lovat att fixa. Förrådet är klart så där ska vi bara meddela att det redan är tomt och redo för nästa. Så om vi kommer in till lägenhetsförråden så är tanken att börja bära ner dit av det som står i ena rummet så vi kan börja möblera. Förhoppningsvis hinner jag bli av med det mesta som ska dit. Men det vet jag säkert först nästa helg. Och då är det skördefest hemma. Tänkte vara ledig och bara göra trevliga saker eller inget alls. (Dvs vila mig om jag hinner.) Men först behöver veckan starta och jag sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar