Öland

Öland
Solnedgång

söndag 9 september 2018

Blev inte så farligt

Var uppe om igår ungefär. När jag väl var uppe och klar så började jag med att åka ner till affären och köpa det mesta utom senap för det glömdes bort även idag. (Lär troligen gå fortare att odla själv än att jag ska komma ihåg att köpa. För den har varit slut i några månader nu.) Blev visst lite spelande också. Hem igen och en del plockande.


Fikade hos ena grannen för att gå till den andra och hämtar vovvar. De hade inget emot att få komma över idag heller. Dock hade det kommit några skurar idag så de hade heller inget emot att ligga på soffan och titta ut. Eller den stora iaf. Några mindre promenader hann vi också med. Den sista rundan hade jag plötsligt tre hundar att hålla kolla på. Sista tillskottet i grannskapet kom ut lös och ville leka. Som tur var accepterades den. (Den stora är inte så väldans förtjust i andra hundar.) Slutade med en hund i varje hand samt en på armen.


Straxt efter 17 lämnades mina lånehundar i retur och vi for till vallokalen och la våra röster. Får se hur det ser ut i morgon. Och hur de närmaste åren ka se ut. Den som överlever får se så att säga. En tur till förrådet hann vi med efteråt. Fick med en del tillbaka. Dock inte stensoffan. Den är för tung. Passade på att ta en del bilder också. Har tre trinettkök men ka bara behålla 1 och vi får de andra2 sålda vill säga.


Därefter blev det en tur till Borgholm och lite pokemon spelande. 1,5 timme gick vi idag. För jag spelade inte själv utan hade sällskap av ett par till. Väl hemma igen blev det att fixa matsäck åt maken. Sedan har jag även hunnit med alla måsten mellan varven under dagen. Som att stryka, vattna, laga mat, diska osv. Men de kommer man ju inte undan. Dock slapp jag klippa gräset då det kom en rejäl skur när jag tänkte börja. Får se om lusten och vädret känner för det i morgon. Men nu ska här sovas. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar