Öland

Öland
Solnedgång

måndag 24 september 2018

Lugn och sansad dag

Efter jobbet alltså. Kom upp och blev klar så jag skulle bara innan jag gick. Kan säga att det var en dum ide. Nåväl det var så pass kallt i morse att det blev närmaste vägen och i en rejäl fart så man kunde hålla tempen upp. Mössa och vantar hade inte gjort ont. Inte en tjockare jacka heller för den delen. Blev nog hastighetsrekord för min del till jobbet. Det tog iaf inte 18 min utan närmare hälften. Kollegorna nämnde något om att skrapa rutorna på bilen. Tur man går så man slapp det iaf.


Chefen tillbaka från sin tjänsteresa så fick en del nytt ansvar. Fick dock fixa det själv i systemet. Nu kommer jag att ta över mer och mer. Har dessutom hunnit göra merparten av min introduktion. Tror det är 4 personer kvar att boka tid med. Sen att vissa tider inte är förrän i oktober är en annan historia. Möten hela förmiddagen så vart arbetsdagen tog vägen har jag inte en susning om. Gick hem efter 8 timmar oavsett.


Gamla lägenheten besiktad och godkänd. Nycklar överlämnade och nu är det kapitlet slut. En sak mindre att stressa runt med. Så väl hemma blev det till att äta, vila och sedan ta en promenad. Har fått ihop mer än 18000 steg idag. Har ännu inget nytt aktivitetsprogram. Men mobilen räknar åt mig. Dock är det jobbmobilen och den springer jag inte med hela tiden så en hel del är utöver det. Behöver fundera på vilken sort jag vill ha. Kan dock säga att tom dåliga dagar ligger jag iaf numera på mer än dubbelt och närmare tre gånger så mycket steg mot vad jag gjorde innan jag började med förra armbandet.


Matlåda till i morgon samt ytterligare 3 har jag gjort efter promenaden. Till onsdag får det bli mer tacosallad. Ska bara fixa lite mer kött och riven ost. Omväxling förnöjer. Och kan ju lätt bli flera andra sallader. Det ska jag dock klura på en annan dag. Nu ska jag börja klura på en dejt med kudden. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar