Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 19 september 2018

Ännu en lång dag

Steg upp i samma sekund som maken gick ut genom ytterdörren idag. Skulle ju ta bussen till Älmhult så jag kunde komma till lägenheten efter jobbet och ville ha ihop så många timmar som jag bara kunde. Kunde idag konstatera att det lönar sig att fråga. Fick betydligt bättre filer idag än vad jag hittade igår. Problemet som stal större delen av gårdagen var idag löst. Jag behövde inte göra mycket alls men jag vet vem som kan en hel del nästa gång liknande problem dyker upp. Sen återstår bara att arbeta på en lösning som gör att det inte inträffar igen. Men den lösningen är det nästintill Nobelpris på.


Kom iväg i tid, hann med bussen kom straxt efter 18 till lägenheten och en timme senare var den klar. Nu ska den bara besiktas och sedan kan nycklarna överlämnas. Ska bli skönt när det är överstökat. därefter var det till att åka tillbaka till nya lägenheten. Nu är köttet som jag gjorde igår och inte kändes helt färdigt i morse än en gång i ugnen. Men ska straxt stänga av ugnen. Behöver ju sova också. Får göra det när tänderna är borstade och jag ska sova. Får fixa det sista i morgonbitti. I morgon är det vila och små fix i lägenheten som gäller. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar