Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 12 september 2018

Inte så lång dag

Idag när jag behövde stiga upp tidigt var det enklare att sova på morgonen. Var dock uppe och på jobbet när jag skulle. Hunnit med en hel del och börjar lite så smått att göra saker själv. Även om det finns en del småstrul som behöver fixas för att jag ska kunna göra saker själv. Än så länge är jag välkommen och får hjälp iaf.


Bjöd kollegorna på fika under eftermiddagen och fick en väldigt fin bukett som tack. Mycket trevligt. Hade inte förväntat mig det och den är riktigt fin. Ska ta bild när det är ljust ute och visa. Fick även en del andra blommor igår som jag tänkte fota. Alltid trevligt att titta på när det mörkt och grått. Väl hemma igen så var det till att äta. Plocka lite till dock extremt lite idag. Efter att regnskuren var över tog istället på mig skorna och till affären som var längst bort.


Nu har jag även lunch resten av denna veckan. Snart dags att börja laga lite rejäla grytor, stekar osv på helgerna så det finns matlådor i veckorna. Ska försöka mig på det redan i helgen. Måste bara kolla vad som finns i frysen. Behöver tömma den också. Och helst vill jag ha förrådet tömt först. Fast har jag tur så fixar maken och jag en del redan lördag fm. Vill göra annat på em.


Nu återstår tandborstningen och krypa ner. Trots att jag bara jobbat en dag så här långt känner jag mig allt lite sliten. Regn och grått hjälper inte till för att göra en pigg. Säger därmed god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar