Öland

Öland
Solnedgång

lördag 8 september 2018

Motion, hundvakt och städerska

Åh glömde tvätterska. Det är min dag med väldigt få ord. Vaknade en timme före väckarklockan, smög upp startade tvättmaskinen och gick sedan och la mig igen för att sova en timme över väckarklockan. Var allt lite trött. Men till 11 var jag uppe och klar så jag kunde följa med på rundvandringen i Borgholm.


Handlade på vägen hem och hämtade sedan grannens hundar. Synd att de är ensamma när grannen jobbar. Kan ju lika gärna vara här så maken och jag kan kombinera lek med hundgos.  Eller den stora går bra att gosa med men den lille är inne i någon tuggålder. Tuggar på allt och lite till. Den lille tycker vi är en anings tråkiga. Han får bara tugga på en boll. Varken koppel, lina, skor, kuddar, filtar osv är tillåtet att tugga på. Tur de blir äldre och klokare.


Medan vi hade hundarna la vi ca 2 timmar i garaget på att sortera och städa undan. Nu bör vi få plats med en hel del av det som är i förrådet. Hoppas kunna hämta hem ett lass eller två i morgon. Men mer om det i ett eget inlägg när bilderna är uppladdade. Kört modell frysrensning till middag. Vi var dock inte så hungriga som jag trodde så det blir rester på rester i morgon.


Nu ska de sista stegen för dagen tas sen är det vila som gäller. tänker försöka komma upp tidigare i morgon. Dags att rösta igen. Lika bra att göra det på det minst skadliga partiet. Sen är det upp till var och en att tycka vilket det är. De flesta har avigsidor och utan total majoritet måste de ändå kompromissa bort det de har som är bra eller vettigt. Nope politik ger jag inte mycket för....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar