Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 1 maj 2018

Så var det vardag igen.

Helgen var lång. Trevligt har jag haft. Bäst var ändå att jag återfick min bil i fredags även om det var en anings frustrerat ett tag där. När jag har lugnat mig kan det kanske bli ett inlägg om det. Klippning och utflykt i lördags. Skogsrunda både söndag och måndag med massor av vilda blommor.


Alla måsten som tvätt, matlagning, packning, uppackning och förberedelser inför jobbresa är gjorda. Och jag vet hur jag vill göra med båten. Nu ska det bara utföras också. Får se hur mycket jag orkar med i helgen som kommer. För trots att denna helgen var lång så är det nästan så jag är tröttare nu än före. Men kommande helg är ju bara två dagar så jag kanske får massor gjort? (Drömma går ju.)


I morgon flyger jag till Hannover för att köra till Werther. Anländer sent till hotellet och med tanke på all skit som jag fått på mitt fb konto sista månaderna så lär jag inte gå in där och uppdatera min status. Har förberett ett inlägg som släpps i morgon runt halv 6. Lär skriva ett i morgonkväll samt förbereda ett för släpp på torsdag. Ungefär samma tid. Så spelar det ingen roll när revisionen är klar. Och innan jag lägger mig så förbereder jag ett för fredagen. Så får Ni helgens bravader då i stället för nu.


Nu behöver jag nämligen sova. Dagen blir lång och även om det är ok att köra i Tyskland så hamnar jag i rusningstid till att börja med så bäst att vara skärpt i huvudet. Och torsdagen lär inte bli en vilodag. På fredagen går planet rätt tidigt med tanke på att jag behöver köra i två timmar innan jag når flygplatsen. Bilen ska både tankas och återlämnas också innan jag kan checka in. Hoppas kunna vara hemma som jag brukar på fredagar dock. Eller iaf nästan. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar