Öland

Öland
Solnedgång

söndag 6 maj 2018

Effektiv vilodag

Denna helg var då sannerligen väldans kort. Hann ju knappt börja innan den var slut. Var vaken före tuppen men inte igång. Dock hade jag till lunch hunnit med att klippa gräset, stryka hela stryktvätten (ok, det var bara 7 plagg), laga middag, vattna blommorna, fixa tre matlådor samt köra igång diskmaskinen. Var en aning sen lunch dock men ändå.


När jag tyckte jag hade klippt tillräckligt med gräs så fortsatte maken. Var en anings varmt men jag vågade inte ha på mig shorts och sandaler. En anings dumt tror jag allt. När jag var klar hemma så smet jag ner till Borgholm och gick i dryga 2 timmar. En runda inne i stan men även ett varv runt slottsskogen. Fick sällskap av en kompis som visar mig runt så snart kanske jag hittar lite också.


Därefter hem och packa väskan. Det mesta var packat innan men datorn var kvar. Sen bar det av. Men det tog emot det gjorde det. Förra helgen med sina 4 dagar var väldans behagligt. Skönt det är en ny långhelg nästa helg. Sen får jag se när jag kan fixa en kortvecka igen. Midsommarhelgen blir iaf bara 3 dagar också. Men dit är det långt. Kanske ska ta itu med nästa vecka först och lägga mig nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar