Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 8 maj 2018

Halva veckan gjord?

Vaknade inte riktigt lika tidigt idag men nästan. Var uppe och hann plocka en stund innan jag gick. Då jag inte kom från jobbet någorlunda i tid igår så gick jag senare idag. Och kom faktiskt därifrån några minuter tidigare än igår. Tog långa vägen hem och avslutade med att gå till affären och handla mat. Eller vad man nu ska kalla det. Tillbehör?


Helt ljuvligt ute idag också. Hann med lite mer ön jag hade tänkt mig men inte lika mycket som andra ville. Fast det kommer jag aldrig hinna göra med den usla inputen jag fick. Undra vad verkstaden hade tyckt om man gick dit och sa att bilen är kass men jag ska ha den lagad och fixad om en timme. För det är ungefär så det går till. Kanske var dum som tackade nej till jobbet i Västerås. Eller det hade kanske varit lika illa där. Men där hade det funnits ett filter emellan.


Väl hemma blev det rökt lax till mat. Fiskbilen stod nämligen utanför affären. Maken fick makrill. Han är inte lika förtjust i lax som jag. Disken är också avklarad och det som återstår att göra för min del är att packa min väska men det kan jag inte göra innan jag har stängt av laptopen. Den ska nämligen i först i väskan. Men då det är kortvecka så är det inte mycket som ska ned. Tänker dock fixa det nu iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar