Öland

Öland
Solnedgång

måndag 7 maj 2018

Första dagen avklarad denna veckan

Sov som en kratta men var på jobbet tidigt och hoppades kunna gå hem i tid. Tjo vad jag bedrog mig. Nästan en timme till in på flexen. Inte precis bad jag hade hoppats på. Får försöka i morgon eller ännu hellre på onsdag. Hade inte gjort ont om man kunde smita hem lite tidigare. För att ta tåget och sedan fortsätta med buss över bron. Lär inte vara någon rolig trafik då. Tillbaka till denna dag.


Jag har hunnit med en del men kanske inte riktigt det jag hade velat. Nåväl, jag fick börja dagen med att flytta undan det mesta av mina saker. Vi hade fått sällskap på vårt kontor som är gjort för tre. Vi kommer att vara ca 8 när alla är på plats. Tror inte det funkar för mig så nya chefen försöker få fram platsen jag ska ha lite tidigare och med putsade fönster. Det är ett lager med oljedimma på dem. Och jag vill kunna se ut.


Har även jobbat lite hemifrån. Har kallat till ett möte innan jag behöver ge mig av i morgon bitti. Om statusen på ett PPAP som är en aning kritiskt. Har skaffat mig en del input från leverantören och får jag igenom lite förslag åt båda hållen kan problemet var löst vid nästa körning. Och det skulle inte göra ont alls.


Det har rent temperaturmässigt varit en helt underbar dag. Dock snodde den det mesta av arbetslusten. Man hade hellre varit ute och ledig. Och med betydligt svalare kläder. Nåväl man får inte alltid som man vill och önskar kan jag konstatera. Lät det ta något längre tid att gå hem och det var rätt behagligt i skuggan. Sen har jag dock inte tagit mig ut. Måste erkänna att den dåliga sömnen tog ut sin rätt. Inte så jag har somnat utan mer så att jag tänker krypa ner och sova typ nu. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar