Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 10 maj 2018

Blev en dag det också

Igår hade jag svårt att sova så jag var vaken och kunde packa ner lite till. Och trots att jag gick hemifrån en halvtimme tidigare än normalt så var jag på jobbet som jag brukar ungefär. Tog en längre runda på morgonen samt passade på att spela lite medan jag gick. Fördelen med att vara på jobbet när jag kom dit var att jag hann med lite mer än jag trodde.


Kollegan jag delar skrivbord med slutade tidigare så jag passade på att göra detsamma och få skjuts till stationen. Tänkte jag skulle komma hem före maken. Så först tåg till Kalmar som var några minuter sent och missade därmed direktbussen till Köpingsvik. Fick bli bussen straxt efter 18. Man kan säga att det var en aning trafik över bron. Förvisso är ett körfält avstängt men bussen får nyttjar delar av det avstängda fältet så vi kom iaf framåt. Värre för de med bilarna.


Väl framme i Köpingsvik var det bara till att gå de sista km. Härligt väder så det var rätt skönt att sträcka på benen. Och så var skadan av att ha fått skjuts från jobbet till stationen åtgärdat. När jag väl ställt i från mig väskorna, prata med maken som hade lämnat jobbet ungefär när jag klev av bussen så kom glassbilen. Fick lov att bli lite glass.


Därefter en tur till affären men denna gången i Borgholm. Klinta hade hunnit stänga. Och är man ändå i Borgholm fick det bli en kort promenad där också. Eller kort och kort. Maken hann hem innan jag gjorde det. Det var dock inte lika varmt och skönt efter 20,30 som det var på dagen. Eller berodde det på att jag glömde jacka. Det blev inte mycket gjort efter jag kommit hem igen. Jag åt en glass sen så sov jag gott. Lika bra att göra sig i ordning och lägga sig. Nu har jag varit vaken sedan straxt efter 06. Lär kunna sova i kväll också. Men nu är det dags att styra upp denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar