Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 maj 2018

En dag med allt och inget

Efter en gemensam insats igår blev det en tur in till Borgholm. Dock väl mycket folk så efter att fått lite motion så åkte jag hem och testade nytt recept till middagen. Sprang på grannen så både hon och bror min som hjälpte maken fick smaka. Blev ändå över. Helt ok för min del och maken önskade repris.


Sen blev det till att färdigställa det jag hade påbörjat tidigare i veckan. Efter ytterligare plock och annat inte så värdeskapande sysslor var dagen slut. Och dagen började med att fixa till blommorna både ute och inne, fixa en sista maskin tvätt, disken, motionerande av grannens hundar (någon fördel ska jag väl ha för att ha bjudit vederbörande på middag?) osv.


När vovvarna skulle in, var inte den större av dem så säker på att det verkligen var nödvändigt. Han trivdes bra i mitt sällskap. Han var dock inne i säkert förvar när vi lämnade. En tur till makens dotter med sambo. Där blev det promenad, lite mat samt en aning pokemonspel. Vi bara råkade springa förbi en större fight i spelet som vi kunde få vara med i. Vi tog chansen. Plusdotter med sambo fick fågeln medan den smet för mig. Å andra sidan har jag redan tre.


Efter några timmar var det till att åka iväg. Även om denna ledighet har känts lång är den trots det slut i morgon. Och det är 9 veckor kvar till semestern. tur det bara är tre dagar i midsommarveckan. Och frågan är om jag inte ska unna mig någon mer kort vecka innan dess. Nu ska jag dock försöka sova. En anings varmt i lägenheten och grannar som röker gör att man ogärna har fönsterna öppna. Frågan blir klarar man av att sova med fläkten på? God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar