Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 22 maj 2018

En anings framsteg

Men fort går det inte. Idag var jag inte pigg så jag kom inte upp förrän jag i normala fall är halvvägs till jobbet. Kom ändå dit i hyfsad tid. Var en anings varmare i morse. Tur det för i går kändes tårna stelfrusna. Och trots att jag hade samma skor idag så kändes det helt ok. Hann med lite mer än jag trodde innan jag gav mig iväg till väntade leverantör.


Även hos leverantören hann jag med lite mer än jag trodde med bra respons dessutom! Det går framåt. Men väldans sakta får dock vara glad för det lilla. Sen hann jag dessutom med mer än jag trodde när jag väl var tillbaka. Kom dock inte från jobbet när jag hade tänkt mig men det beror på att jag glömde tiden.


Tog den lie längre rundan hem samt ett varv i affären. Behövde lite småsaker för lunchen blev bara en enklare fika. Har dock druckit massor idag. Både vatten och te. Och med tanke på att det har varit varmt även idag så kändes till det helt ok. Var dock en aning hungrig när jag väl kom hem. Fick trots det bara bli mackor. Orkade inte laga något.


Har hunnit med en promenad också ikväll. Ha nu merparten av badrummet städat. (Tar en bit var dag.) Men har ännu inte hunnit köpa nya dammtrasor så jag kan göra klart vardagsrummet. Måste försöka göra det i morgon. Kanske kan få hjälp av maken att damma klart då? Eller inte. För när jag lärde känna honom så levde han efter devisen att det var dags att flytta när man var tvungen att damma. Och så dammigt att vi måste flytta är det inte.


Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner. Behöver sova lite känner jag. Vill gärna komma upp lite tidigare i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar