Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 17 maj 2018

Åter en dag som man sprungit gatlopp

Och bara några få omväxlande saker som egentligen inte tillhör mina arbetsuppgifter. Började dagen med att gå till jobbet 06,15 och vara framme 07,30. Riktigt skönt ute idag. Hade dock tunna jackan på för att ha nycklar och passerkort någonstans. Gick ingen extra lång runda idag dock en långsammare runda. Väl framme var det gasen i botten och så höll jag på tills jag gick hem en timma senare än jag borde ha gjort.


Har dock hunnit städa av lite halvgammalt, lösa en tung uppgift så till vida att vi nu har en tanke på hur det ska lösas utan att semestern försvinner. För uppgiften är gigantisk och var värre. Hann både tappa arbetslusten och återfinna den. Så summan av dagen är nog ändå att den var bra. Lagom tills det var dags att börja göra sig i ordning för att gå hem blev det mörkt. Och väl utanför dörren började det dessutom att mullra. Jag hann dock både hem, köpa mat och börja äta den (hemma) innan regnet kom. Och då tog jag ändå den längre rundan hem.

När solen ligger mot avläsaren av utetempen. Klockan var 9,30.

När jag väl hade ätit hade jag en matlåda till i morgon. Maken hade redan börjat att äta när jag ringde och frågade vad han ville ha. Han hann alltså hem före mig och då har han längre än jag. Om vi räknar tid och tänker på att han kör och jag går. Frågan är hur fort han körde egentligen. Började diska och lät maken ta över för att damma istället. Hann damma sovrummet och halva vardagsrummet innan trasorna var förbrukade. Blev inte ett dugg ledsen över att behöva avbryta.


Har även hunnit med en kortare promenad efter regnet. Behövde posta ett brev så jag valde givetvis inte den närmaste lådan. Blev en halvtimme iaf. Nu återstår att förbereda morgondagen, borsta tänderna, packa ner datorn och sedan sova. Lär behöva det. För igår var jag så trött att jag somnade innan jag hann skriva något inlägg. Den dagen får vara tom vad det gäller bloggen iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar