Öland

Öland
Solnedgång

måndag 21 maj 2018

När det inte blir som det ska.....

får det bli som det blir. Vaknade en aning senare än jag brukar men i god tid för att plussa på flexen före ordinarie arbetstid. Hann en hel del innan jag gick hemifrån också. Jag har nu hunnit ikapp med februari. Två månader kvar och där är det mesta redan gjort. Så innan månaden är slut kan jag kanske vara i fas.


Jag har även fått boka om min revision som jag skulle haft nästa vecka. Rätt skönt att inte behöva resa så långt men dottern bor en dryg halvtimme bort längs vägen och därmed får jag inte chansen att smita in och säga grattis med en kram på hennes födelsedag. Men det får gå via telefon och internet också.


Vad jag inte lyckades med var att gå hem i tid. Men jag hann fixa en hel del information till mötet med leverantör i morgon. Samt få information så jag kunde leta rätt på en aning annan fakta och ta med mig. Så det är tur jag har bokat bil tidigt och länge för nu är det rätt mycket som ska avhandlas. Lite synd dock att det är vi som kommer med all den fakta som ska presenteras i morgon och inte leverantören.


Det var lika varmt att gå hem från jobbet som det var kallt att gå till jobbet. Frågan är om det blir sandaler i morgon. För 3+ är inget vidare utan strumpor....... För övrigt smet jag in och handlade lite vatten på vägen hem. Trodde vi hade mindre hemma än vi hade. Försöker dricka varannan köpevatten och varannan kranvatten. Mest för salternas skull.


Maken var senare än jag. En sak som ändrades med nya jobbet. Innan fick han alltid vänta på mig. Nu kan jag gå hem samt spela lite pokemon på vägen och ändå vara hemma före. Idag väntade jag in honom innan jag åt. Men nu ska jag slå ihop datorn och förbereda mig för ännu en ny dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar