Öland

Öland
Solnedgång

söndag 18 februari 2018

Vem är det som snor mina helger?

Jag tycker att jag stämplar ut på fredag em och i nästa sekund är det söndagskväll och man behöver förbereda för en ny vecka. Men vart tar tiden i vägen där emellan? Nuförtiden så försöker jag tvätta minst en maskin redan när vi kommer hem på fredagen för det ska bli lite tid över. Och ändå säger det bara svisch och så är helgen slut.


Fast i fredags hann vi både handla, jag hann ta en promenad och få första maskinen tvätta, torr och helt klar. Hann förbereda en hel del på lördagens maskin också. Kom i säng i vettig tid och satt i telefonen med dottern långt innan maken var vaken. (Att jag sedan gick och la mig, somnade och sov en bra stund efter maken hade gått upp talar vi tyst om. Tycker jag iaf.) Hann med en tre timmars promenad också. Avslutade den dock med att köpa med hem lite kina mat. (Som dock blir två lunchlådor också åt mig i kommande vecka.) Blev renbäddat och tvättkorgen tömdes helt.


Efter att ha ätit var jag dock rätt frusen så det vara bara att försöka värma upp sig med en dusch och en massa varma kläder och filtar. Denna dag försvann också i ett huj. Har dock hunnit med att få köket fritt för en större städning nästa helg (om det inte är fint väder för då är jag hellre ute), mata fåglarna så de klarar sig iaf större delen av veckan, stryka en hög med skjortor, vattna blommorna, fixa disken osv. Blev både ett samtal med dottern och en utflykt.


Har hunnit att landa i lägenheten, plockat fram kläderna inför morgondagen osv. Borde boka tågbiljetten till nästa söndag innan jag lägger mig idag. Brukar ta någon dag innan biljetten dyker upp. Nu har jag förvisso lärt mig hur jag får fram den iaf men det är rätt skönt att ha allt sånt klart innan man åker. (Fast i 95% av fallen bokas biljetten typ inom en halvtimme innan tåget går.) Äsch lika bra att fixa. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar