Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 14 februari 2018

14 februari

Vaknade med ett ryck straxt före klockan med känslan att jag hade försovit mig. Men fick ligga kvar typ en kvart. Alltid något. Var inte uppe och klar lika tidigt som i måndags men betydligt tidigare än igår. Helt underbart väder ute på morgonen så det råkade ta lite extra lång tid att gå till jobbet. Ville verkligen njuta av det så länge det bara gick. Tur var det för det var inte lika fint efter lunch.


Hunnit med en hel del på jobbet och börjar bli allt duktigare på att skicka folk vidare dit de ska och inte till mig. Undrar bara vad de tycker i morgon när de inte fick allt de ville ha när jag lånade ut mina sorterare till annan sorteringen med högre prio. Det lär jag upptäcka i morgon. (Tänker då tala om för dem att ber de fel människor om hjälp och pria fel så får de inte allt de vill ha.) Någon ska de väl lära sig. Smet hem en halvtimme senare än jag egentligen hade tänkt.


Alla hjärtans dag idag säger de. En dag som vi inte direkt firar. Fast jag råkade säga på skämt till maken att jag förväntade mig något idag. Döm om min förvåning när jag faktiskt fick ett kort med två triss lotter. Det värsta är att jag hade inte fått med min present hit. Sprang förbi Johanna's i fredags. Var inne och köpte maken en mörk chokladkaka till hans whisky. Men se den ligger kvar hemma. Han fick iaf veta vad han skulle få.


Dock skulle jag in i blomsteraffären för att köpa en bukett till Ebba's husse och matte som fyllde år förra veckan. Jisses vilken kö det var. Många män som skulle ha något innan de kom hem från jobbet. Var rätt utplockat också när det var min tur. Undrar vad de hittade på de som kom efter mig. Var ändå nästan en timme kvar innan det var stängningsdags. Sen var det till att ila hem för nu var jag rejält sen hem.


Väl hemma var det till att äta lite innan jag skulle till Ebba's matte och husse. Skulle varit "party" där som visade sig vara inställt när jag slängde ett öga på mina meddelande. Dock hann jag dit först. Nåja presenten kunde man alltid överlämna. Passade på att gosa lite med Ebba innan jag återvände. Ebba var inte säker på om det verkligen var tillräckligt. Får ta mig dit snart så vi kan fortsätta. Passade på att spela lite pokemon på vägen tillbaka. När man ändå var ute och gick. Blev alldeles lagom med steg dessutom. Tom ett par hundra extra.


Nu har jag suttit och kollat upp vad som händer i världen utanför den jag befinner mig i. Ser inte ut att ha hänt något speciellt. Är visst OS någonstans i Asien. Vissa grenar ligger tydligen lite illa till osv. Behöver jag nämna att det inte ingår i mina största intressen? Inte ens maken har haft på tv-n sedan förra veckan. Nu återstår att borsta tänderna och sedan sova. 2 arbetsdagar kvar. Behöver hinna med en del då också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar