Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 6 februari 2018

Inte lika effektiv

Vaknade och kände mig utvilad om än något seg. Men när är man inte det när man vaknar och vet att man ska till jobbet? Kom upp och iväg om än något senare än igår. Det var en aning kallar i luften idag men tänkte inte så mycket på det förrän jag var på jobbet och fick veta det rejält mycket kallare än igår. Fast det var dessutom en aning fuktigare också?


Är i det närmaste klar med all rapportering. Och översättningen av mitt kursmaterial till utbildningen på torsdag kväll/natt. Har några engelsktalande med där så det tillfället får bli tvåspråkigt. Om nu inte alla klarar engelskan för då kör vi endast på engelska. Kan bli intressant det där. Tänkte även idag gå hem tidigare. Började redan 15,15 med att förbereda för det. Så jag stämplade ut 17,15... Tror jag ska sluta försöka gå hem tidigare. Får hoppas på bra väder på fredag och njuta av dagsljuset då istället. Med bara några timmars sömn så tänker jag ändå försöka ta mig till Kalmar med ett tidigt tåg.


Fick ett extra insatt möte med typ en timmes varsel. Tycker inte om möten med så kort varsel. Det brukar bara vara dåliga nyheter. Fast idag får jag nog säga att det var väntade och positiva nyheter. Även om det dröjer en aning längre innan jag lämnar över en del extra arbete helt. Men det innehöll besked om extra support och det är alltid välkommet. För en gång skull svarade jag i min privata mobil på jobbet. Och tur var det. Mitt paket med väskorna har kommit. Fick det avlämnat hemma och grannen var gullig och hämtade in det. Tur man har snälla grannar när man inte tänker sig så noga för. 


Väl hemma var humöret rätt långt ner. Men efter lite mat och svordomar så blev det bättre. Tur maken har vett att inte försöka få mig lugn utan bara låter mig vara. Fick bli en promenad när humöret väl var i balans igen. Maken följde med. Avslutade med att köpa hem bananer och lite ostkaka. Var väl egentligen inte helt nödvändigt men det kunde varit värre. Väl hemma passade jag på att tvätta håret så jag slipper gå ut med det blött. Ska det vara minusgrader och två siffror i morgon också hade det blivit till isbitar. Nu återstår att slå igen datorn och krypa ner. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar