Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 1 februari 2018

Då var det åter dags

Att avsluta en dag. Kan inte påstå att man studsade ut sängen men jag kom upp och kom iväg till jobbet. Idag kändes det att jag inte fick sova som jag skulle igår. Men lyckades fixa det allra mesta som skulle göras. Lyckades tom ordna lite skjuts efter jobbet i morgon. Maken måste vara hemma före 16,30 och jag har en intern utbildning som inte är slut förrän 15,30. Och den ekvationen blir att få ihop med tanke på att det tar ca 2 timmar och en kvart att köra vid fint väglag. Har dock en kollega som bor mellan Nybro och Kalmar så jag skulle få åka med till lämplig hållplats. Att åka med tåg är inte helt enkelt just nu. Först tåg till Lessebo, sen ersättningsbuss till Emmaboda för att åter sätta sig på tåget och därefter byta till buss i Kalmar. Nu hoppas jag att vederbörande är frisk i morgon för det är sjuka tider på jobbet. Och frånvaron är hög.


Maken jobbade länge så jag tog en extra lång tur när jag gick hem. Var dock tvungen att gå hem för att ladda batterierna en stund innan jag kunde fixa det sista. Men fick ihop mina steg med marginal. Fast det trodde jag inte att jag skulle orka innan jag kom ut. Avslutade med att köpa ägg, smör och mandel men ingen påse och allt var helt hela vägen hem. Bra med stor fickor. Har förberett lite inför morgondagen. Skall dock packa ihop datorn innan jag lägger mig ikväll. Behöver komma upp i tid i morgon och hjälpa maken att bära. Två veckors tvätt blev mer än jag trodde.


Dags att slå ihop så jag får sova lite. Jag lyckade sju sova till 5,25 i morse och hoppas på detsamma i morgon.  Förvisso hade jag 23 timmar flex så lite sen skulle jag kunna bli men det ska delges information i morgon på morgonmötet och det är redan 7,45. Vet förvisso vad som kommer att delges men kan vara bra att de övriga också vet att jag vet. Nope, god natt och på återseende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar