Öland

Öland
Solnedgång

söndag 4 februari 2018

Och där försvann den.

Ja helgen alltså. Tyckte knappt den hann att börja. Vilket iofs kan beror på att trots att jag fick skjuts ända till stationen i Nybro i fredags så tog både tåget och bussen lite extralång tid på sig. Det var inte sommarvägar. Utan hastigheten under midsommaren var nästan väl hög för det väglag som rådde. (Och då brukar man tycka att 20km/h går fort. Eller inte alls.) Jag skulle dessutom hämta min bil i Borgholm där maken hade ställt den. Efter att ha hämtat sin. Och trots att jag ändå "bara" var någon timme efter honom tog det mig en kvart att sopa fram bilen. Snöyra de lux.


Väl hemma körde jag igång första maskinen tvätt och efter den förberedde jag för nr 2. Den körde jag igång när jag vaknade igår. Sen kröp jag ner i sängen och vilade tills den var klar. Uppe hyfsat tidigt med andra ord. Trots att jag hade fyllt samtliga kärl med fågelmat innan jag la mig så var de halvfulla straxt efter lunch. Var bara till att fylla på innan man la sig igen. Blev en tur till Borgholm för promenad och hämtning av paket. Make körde och tanken var att jag skulle gå hemåt och ringa först när jag inte orkade gå längre. (Inte många trottoarer osv som var skottade.) Dock började det regna innan maken hann lämna. Så han fick hämta upp mig i stället. Dock efter typ en kvart.


Håller på att rensa frysen, men då i form att ta upp i från den och tillaga. Så i går blev det karré kotletter och idag stek. Fast den handlade vi i affären. Totalt blev det en hel hög med matlådor. Både till maken och mig. Dock några fler till maken. Fast jag har ju fortfarande en hel hög i frysen. Nu har maken några också. Idag var meningen att jag skulle följa med till Kalmar för att promenera men när beslutet skulle tas så yrde snön igen. Det lugnade sig dock ganska snabbt efter att beslutet att inte åka dit togs. Hrmf.


Tog en kort promenad till grannen istället. Blev lite te och fika. Sen tyckte vi (läs hundarna) att det var dags för frisk luft. Fick låna den lilla. Så kelat med hund har jag hunnit göra. Gör aldrig ont. Kan också upplysa om att vägarna inte var speciellt roliga på sina håll. Efter Lessebo var de dock rätt ok men ut mot kusten därifrån fanns en del att önska. Å andra sidan så snöade det på den sträckan. Nu kan jag iaf gå de närmast dagarna och då spelar det inte så stor roll. Nu ska jag dock sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar