Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 15 februari 2018

Och så var det plötsligt torsdag

Var väl inte världens piggaste i morse men kom ändå upp och iväg i hyfsad tid. Äter en morgon då luften var behaglig ute. Fåglarna tom sjöng så det tog lite tid i morse också att ta sig till jobbet. Hann nästan bli ljust innan jag var framme. Riktigt ljust då. Sen var det bara att springa runt som en tätting hela dagen. Hann med en del som jag inte trodde på själv när jag väl började jobba. Sånt är alltid trevligt. Troligen skulle jag dock nog ha satsat lite på annat trots allt.


Det var dock inte riktigt lika behagligt hem. Eller det var mest råkallt om ansiktet och händerna. Maken påstod att fingrarna var som isbitar när jag kom hem. Men de gick fortfarande att röra på så han var nog bara lite känslig. Jag åt dock bara och småfixade en liten stund innan vi gick ut och gick en runda. Min blev något längre men jag ville så gärna få ihop mina steg. Så jag vände inte hemåt förrän de var fixade.


Nu ska tänderna borstas, datorn packas osv. Ska lägga fram kläderna inför morgondagen också. I morgon ska jag ha tömt mitt skrivbord och flyttat till det temporära kontoret innan jag åker hem. Dock är nästan allt förberett så planen är att bära över det som ska med nu direkt efter lunch eller under ordinarie lunch. Allt för att veta att jag hinner få med mig det jag verkligen behöver. Allt ska vara klart till 7,30 på måndag. Men först ska det sista fixas och en natt sovas bort. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar