Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 27 februari 2018

Brrr

Så kom man upp, blev klar och kom iväg. Det gick snabbt att gå till jobbet idag. Attans så kallt det var. Innan jag var halvvägs hade jag is på kragen. Jackkragen då alltså. Hann med en hel del men har fortfarande mycket som behöver vara klart innan veckan är slut. Tanken var att gå hem i tid för att möta upp på S:t Clair straxt efter 17. Men det sket sig. Det är fortfarande februari så det sköts upp på framtiden pga sjukdom.


Jag tror dessutom att jag lyckades få med mig lite Ölands väder hit. För ena stunden var det väldans fint för att var väldans dåligt några minuter senare. Började dock på eftermiddagen. Försökte förutom att göra klart en del lite mer bråttom saker också vänta ut den värsta blåsten. Ack vad jag var sugen på att få skjuts hem. Men jag bet ihop och gick. Rätt stolt över det. (Får se hur stolt jag känner mig om jag blir förkyld pg a det.)


Väl hemma var jag inte ett dugg sugen på att gå ut mer men ville ha lite frukt osv. Så efter att ha ätit och värmt mig en aning blev det en tur till närmaste affären. Och idag blev det inga omvägar för att få ihop fler steg. Jag hoppas på bättre väder i morgon. Någon måtta får det allt vara. Inte nog med att det blåste snö (eller om det snöade också) så var det rejält kallt. Vinden gjorde det inte ett dugg varmare. Brr. Mer värme till folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar