Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 31 januari 2018

Var man tillbringar typ 6 timmar.

Man ska ju sysselsätta sig med något i väntan på att kvällen ska dyka upp. Så efter en inte alltför tidig frukost tog vi på oss och gick till Mall of Scandinavia. Efter att ha gått runt ca en timme så beslöt v oss för ett stopp för att maken skulle få kaffe och jag varm choklad. Jag gillar den verkligen i Linköping och i Kalmar men där var den något helt annat och jag hade klarat mig bra utan. Maken ville ha dubbel espresso och fick typ 2 matskedar kaffe. Det var nästan så det behövdes förstoringsglas för att se var det var.


När vi var beredda på att ge upp så dök I mitt huvud upp. Vi gick ett par varv för att se om vi kunde hitta något bättre ställe. Det gjorde vi. Fick bli en sport bar. Där valde vi annat att dricka. Minns jag inte helst fel så blev det cola, vatten och kaffe. Men jag och i mitt huvud hade sett ett glas med något som såg väldigt gått ut. Vi var övertygade om att det var någon form av smoothies. Hmmm det var en drink men expediten lovade oss (utan att kolla om det var möjligt) en variant utan alkohol. Hennes kollegor var inte så förtjusta i det löftet men attans så gott var det! Vi delade på en dipp, dipp, dipp och nachos för det var ungefär vad vi orkade med.


Blev ett mindre varv innan I mitt huvud var tvungen att bege sig hemåt. Vi tog ett par lovar till och vi kunde därefter leta oss vidare till Östermalm. Dit gick vi dock inte utan tog bussen. Vi hann tom hitta ett födelsedagskort till svågern som fyller år i övermorgon. (Grattis igen! Din födelsedagspresent får du hämta när du har vägarna förbi!) Förutom det vi förtärde köptes inte en pryl på MoS. Vi ville inte bära på något under kvällen.

2 kommentarer:

  1. Drinken var god, och sällskapet var riktigt trevligt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drinken kan jag inte erbjuda men sällskapet går. Bara att komma ner och hälsa på ;)

      Radera