Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 25 januari 2018

Tack och lov torsdag

Gårdagen var rörig men idag var det tio resor värre! Jag kom upp om än något sent och därmed kom jag iväg en aning senare än jag brukar. Men det var dumt att ta sig till jobbet. Jo jag hade ett möte som vi faktiskt stal tid och hade redan på förmiddagen. Fast det gjorde jag på pin kiv. Ett tag så nekade jag ett antal möten med hänvisning till att annat med deadline idag var tvunget att bli klart.


Fast med en aning tur så är en katastrof avvärjd och en annan under kontroll. Men det vet vi mer om först i morgon. Eller med tur, om vi trots vad alla tror har några bakdörrar att ta till i nödlägen. I dessa fall alltså lite kontroll som den egna processen inte är medvetna om att våra leverantörer har. Och är de så bra som jag tror är det kanske inte motorväg men iaf hyfsad väg och inte som flertalet tror för tillfället. Dvs en igenväxt ko stig som gått på de senaste 50 åren.


Och en olycka kommer ju sällan ensam så för att göra saken än bättre - eller sämre - så drog jag bakhuvudet rakt i en balk. Var nästan så jag såg stjärnor ett tag. Och dagen blev varken bättre eller sämre av det. Så det var helt meningslöst. Gjorde bara ont ett tag. Det var dock mot slutet av dagen så det var inte hela världen.


Det var iaf skönt att få gå hem runt kvart över 17 idag. Jag gick dock bara upp och sa till maken att jag behövde handla och frågade om han ville följa med. Lite motvilligt gjorde han iaf det. Det slutade med att vi gick i nästan 1,5 timme. Riktigt skönt ute. Men mitt mobilbatteri hade endast 3% batteri kvar när vi väl var hemma. Så mycket mer hade vi inte kunnat gå.


Det mesta förberett för morgondagen. Tänker sluta senast 15,00. När det var som värst på jobbet så meddelade jag att jag hade fått 2 dagars semester beviljade. Dvs lördag och söndag...... Sa dessutom att det var platschefen som hade beviljat det. Att alla som inte jobbar helg är lediga då var inget vi sa något om. De bara skrattade och önskade mig trevlig semester. Helst kvällsskiftet som är lediga i morgon. Är det motigt får man roa sig med det lilla. Nu ska tänderna borstas och så vill jag ha en lugnare dag i morgon. Vill helst inte vara medvetslös av trötthet hela helgen och helst inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar