Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 24 januari 2018

Inte för att jag vet

Men dagen försvann innan man hann fundera på vad man skulle hinna med. Var uppe och iväg i väldans god tid. (Pokemon har sina fördelar ibland.) Hann göra lite innan första mötet och än mer innan andra. Sen fick jag slänga i mig lite frukost för att hinna ta mig till leverantören. Där var vi ruggigt effektiva men klockan gick. Hade egentligen behövt vara tillbaka till 13. Men då hade jag knappt lämnat leverantören och än mindre hunnit äta lunch.


Nåja, var tillbaka till halv tre. Av någon anledning följer väldigt få av kollegorna reglerna för tjänstebil. = Alltid min tur att tanka den efter mig. För reglerna säger att den ska tankas om det är mindre än 3/4 tank. Var mindre än halv när jag tog den. Funderar ibland på att lämna den lika men lät bli. Hann avrapportera, skicka iväg åtgärdsplanen, planera kvällen för de killar som är inne och sorterar. (Behöver komma ihåg att förlänga dem i morgon. Kan vara trevligt för dem att veta om det i tid.)


Då det inte blev någon lunch såg jag till att komma iväg i hyfsad tid och mötte upp maken på S:t Clair. Fick bli lite köpemat idag. Hade vi ätit hemma hade det bara blivit macka och jag behövde mer. Därefter hem (går aldrig raka vägen men nästan), vilade lite sen fick det bli 45 min promenad till. Saknade några km. I början blåste det rejält men så man till att vinden i ryggen var det rätt ok. Tills det slog om och började regna. Behöver jag tala om att jag kände mig som en dränkt katt?


Nåväl, nu återstår det att borsta tänderna, plocka fram kläder till i morgon och lägga sig. Lika bra att fixa det med en gång. Sen får man hoppas att man lyckas sova bort regnet för att gå i det som det håller på nu har jag ingen som helst lust. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar