Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 3 januari 2018

Klockan rusar vidare

Idag var jag lat och tog bilen. Hann gå ca 200m sen kom regnet. Hade varit genomsur innan jag hade hunnit halvvägs. Nu kunde jag gå halva vägen tillbaka under tak. Eller iaf nästan. Var med andra ord i tid till jobbet. Men när alla saker jag behövde göra som inte skulle ta så lång tid hade kollegorna redan låst och gått hem i korridoren. Jag var med andra ord sist iaf.


Väl hemma var jag dock hemma före maken. Och så det var nästan uppehåll passade jag på att iaf få en kortare promenad. Blev visst ett besök i blomsterhandeln också. Hittade en blomma som tycker livet är ok med vatten bara en gång i veckan. Blev en vit kruka till. Var osäker på om jag hade någon eller ej. Väl hemma så var det till att äta. Sitta ner ca 30min och sedan ta på sig och gå ut igen.


Har inte fått ihop stegen idag men jag har iaf fått ihop ca 65% av dem iaf. Resten får jag ihop när jag går fram och tillbaka till jobbet i normala fall. Lite drygt men det får vara så idag. Med lite tur an jag kanske få ihop de stegen i helgen. Beror på hur mycket arbete jag måste ta hem och få gjort. Nu ska datorn plockas ihop och packas ner samt tänderna borstas. Därefter är jag redo att sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar