Öland

Öland
Solnedgång

måndag 3 februari 2014

När det inte blir som tänkt

Vaknade före väckarklockan i morse. Men inte mycket. Maken gjorde sig i ordning och jag förberedde mitt. Blev en aning sen men inte farligt. Men vänta maken hade min bil i slutet av förra veckan. Var är bilnyckeln? Tog en stund innan det var löst.


Nåväl, bara att skynda sig att få med allt och sedan köra. Trodde jag, hmmm bensin är bra att ha i tanken. Ok det fanns kvarts tank men jag har helst inte under halv. Bara svänga runt macken och tanka. Nåja, kom till jobbet iaf även om det inte var i tid.


Sa till chefen att jag borde åka hem för att gå och lägga mig. Lägga mig långt under täcket och glömma denna dagen. Tyckte inte han. När jag ändå var på plats så kunde jag ju lika gärna jobba lite. Och att dagen borde ju kunna bli riktigt bra. Han hade rätt. Hann med en hel del.


Blev en lång dag, Men på vägen hem så tog givetvis spolarvätskan slut. Å andra sidan skulle vi ändå handla när jag väl var hemma. Var inte hungrig när jag kom hem. Var det inte heller efter att ha gått och handlat. Köpte dock stek. Den har jag tillagat i kväll. När den väl var klar, DÅ var jag hungrig. Tur man köper stora stekar så det räcker både till smakprover och till matlåda. Bra pris också. Kan köpa mer i morgon om det ger mersmak.


Nu är det åter dags att förbereda en morgondag. Förstår inte vart tiden tar vägen. Eller har jag för roligt mest hela tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar