Öland

Solnedgång

lördag 1 februari 2014

Bidde inga

Inlägg varken i onsdags, torsdags eller igår. Chefen kom in på kontoret i onsdags och undrade om jag kunde åka till Tyskland så jag var i Karlstadt i torsdags. Visst kunde jag det. (Fast om jag ville var en annan sak och det frågade han inte om. Klockan 15 bokade jag resan och straxt efter 18 gick tåget. Sista mötet var klart 16,30. Och när allt var avslutat och klart hade jag en och en halv timme på mig att köra hem och packa samt ta mig till tåget.

Sista tåget till Köpenhamn. Var med andra ord rätt sent på Hilton. Bara att hoppa i säng för jag hade näst första flyget på morgonen. Äta frukost var inte att tänka på. Men så visste jag att kollegan som skulle plocka upp mig på flygplatsen inte skulle komma första timmen utan snarare 2,5 timme efter landning. Skulle med andra ord ha tid att äta något på flygplatsen. En brödbulle och en flaska juice blev det.

Upplockad var det järnet ner till Karlstadt. Hann dock med en snabb lunch på vägen. En sallad. Vi hann avhandla det som skulle och produktionen av våra detaljer var igång. Fick även med en plan på hur de skulle komma ikapp sitt släp. Om några veckor eller så lär vi kunna knapra ikapp vårt till vår kund.

Var tillbaka på flygplatsen så pass tidigt att jag hann byta plan och komma tillbaka till Kastrup en timme tidigare. Var alltså i säng en halvtimme före midnatt istället för efter. Men igår, då blev det allt frukost på hotellet. Det är den Ni ser på bilden. Denna frukost plus en kopp grönt te till det fatala priset av 190 danska kronor. Tur det är chefen som betalar den. För frukost ingick i priset på hemvägen men inte på vägen ner.

De billigaste rummet var upptagna när jag skulle hem så det fick lov att bli ett dyrare. Så med andra ord fanns det vatten på rummet som ingick och lite annan sådan "lyx". Tog inget kort på påslakanet men om man betalar över 3000 danska ska de väl ändå vara hela? (Sov i den andra sängen.....)