Öland

Öland
Solnedgång

måndag 10 februari 2014

En helg som försvann

Ut i tomma intet. Fredagen började tidigt och blev en timme längre än från början tänkt. Dvs gick hem nästa i vanlig tid trots att jag började 2,5 timme tidigare. Detta gör att när vi väl var i huset var jag helt slut. Dock körde jag bara till Nybro. Sen fick maken ta över ratten och jag sov mer eller mindre resten av vägen.


Lördagen var seg rätt länge tills jag tog mig kragen och började jobba. Glömde dock stämpla in första timmen men det blir säkert bra så småningom. Blev iaf nästan 2,5 timme instämplat. Och en del samtal och förberedelser gjorda. Lite fastnade nog till sist iaf. Dock var jag så slö att det fick bli snabbmat som köptes in. = Jag slapp hitta på något och dessutom tillaga det.


Söndagen, fick vi först besök av elektrikern som såg till att lampan i fönstret går att tända. Så nu lyser adventsstjärnan. Därefter var det bara till att packa bilen och åka till Emma med familj. Hon är nu så stor tjej att hon har raggatröja. Tog en stund innan jag förstod att det var en hoodie jacka hon menade. Men hon gillar typen av tröja så nu kan man se om man inte kan hitta sådana till henne för vettig peng.


På eftermiddagen skulle hon åka iväg och dansa. Och det vore ju synd om hon missade. Men innan dess hann vi äta semlor. Emma och jag delade. En perfekt delning. Hon tog all grädde och jag resten. Vet inte vem som tyckte den gjorde den bästa dealen där. Emma eller jag. För hon ville bara ha grädde och jag ville absolut inte ha den.


Därefter var det till att åka hem. Somnade hyfsat tidigt för att vakna av väcka klockan som jag hade glömt att ställa om. 03,45 är ingen hit att stiga upp om man inte måste. Lyckades dock att somna om. Sen var det dock värre med att komma upp och igång. Men  det gick. Och sen gick dagen av bara farten. Tack och lov är det nu snart dags att lägga sig. För jag är trött redan och har varit så sedan länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar