Öland

Öland
Solnedgång

fredag 24 februari 2012

Någonstans i Texas

Ser man inte upp när man slänger ut sina blommor kanske det slutar som det gjort här?


Och dessa kaktusar får vi plats med i våra fönster!



Det regnade när jag var i Texas. Och hade gjort de senaste dagarna. Dock var det uppehåll när vi tog oss en promenad. Vet inte om Ni kan se på bilder hur det forsar.



Detta är resultatet av ösregn på snustorr jord. Det värsta är att de behöver mer regn. Fast jag njöt av solen iaf! Men så har jag ännu inte besökt denna delen sommartid. Kanske lika bra att låta bli. Ska tydligen bli olidligt hett. Synd man inte kan spara den värmen frakta den hem till kalla vintern. Jag hade gärna bytt lite kyla mot lite värme......


2 kommentarer:

  1. Den kaktusen går inte av för hackor. Förstås en sån med stora taggar.

    SvaraRadera
  2. Tycker det är så läckert när växter slår sig ner och växer på ställen som är lite otillgängliga.
    Packa gärna en väska med värme med dig hem, även om det har varit lite bättre temperatur de sista dagarna så har jag inget emot några grader till.

    SvaraRadera