Öland

Öland
Solnedgång

lördag 4 februari 2017

Gående dag

Vaknade tidigt eller tidigt och tidigt men före väckarklockan. Låg dock drog mig ett tag innan jag steg upp och körde igång första maskinen med tvätt. Sen gick jag dock och satte mig med datorn. Segade rejält idag men vädret har inte lockat till att vilja göra något. Har det inte regnat har det varit snöblandat. Så snart jag har fått på mig jackan och skor har det börjat.


När första maskinen var torkad och klar tog jag maken med mig in till Borgholm. Ville ha lite omväxling på promenaden. Blev bara en 7km promenad. Fast maken tror det var 5km.... Ok en halv av dem tog jag inne i Köpingsvik på vägen tillbaka. Vill ha lite bättre väder innan jag försöker mig på skogen. Den sena rundan är det för mörkt för att ens tänka annat än väg.


Väl hemma var det till att börja med middagen. Maken skulle få köttfärslimpa. Jo det räckte till mig också och några matlådor. Blir troligen rester i morgon annars får maken äta limpa fram till fredag eller något. Tror nog att både han och svågern som kommer i veckan vill ha något annat att äta. Eller iaf inte bara limpa. Omväxling förnöjer? Nåväl de är vuxna båda två så de hittar nog på något. Eva's kroppkakor?


Efter att ha ätit så fick det bli fåtöljen och lite vila. Straxt före 19 klädde jag på mig ytterkläderna och skorna och tog mig ytterligare en runda. Gick hyfsat bra. Gårdagen är fortfarande veckans sämsta dag med sina 1,4 mil. Gissa om jag tänker försöka så ihop fler i februari än i januari? Kommer troligen behöva nya skor i mars. Hoppas dock att de håller till april då affären med de "rätta" skorna öppnar igen.


I övrigt har jag inte gjort så mycket vettigt idag. Behövde dock vila kände jag. I morgon ska jag bära upp det absolut sista som har med julen att göra. Sen behöver jag småplocka lite. Vattna blommorna ska också göras sen hoppas jag kunna få ihop det mesta av de 20km som jag behöver till nuvarande utmaning. Sen går vi på nästa.


Nu skall dock datorn slås ihop, tänderna borstas, maken nattas och jag helst sova. Behöver inte köra till Alvesta i morgon då maken behöver skjuts till lasarettet eller iaf bussen på måndag. Kan inte riktigt begära att han ska behöva gå hela vägen till Borgholm för att kunna hitta en vettig buss till Kalmar. Han får gå hem men då går bussen ända till Köpingsvik och han ska bara hem. Nope sängen kallar. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar