Öland

Öland
Solnedgång

lördag 25 februari 2017

När verkligenheten tar över

Blev inget här igår. Hade inte mycket att berätta. Var bara en vanlig dag. Sova, jobba, äta och springa från än det ena till det andra. Det enda lite mer udda mot resten av veckan var väl att det var lön igår. Men i övrigt hände inte mycket. Tendens till huvudvärk som dock inte var värre än att jag kunde jobba till man kunde flexa ut och åka hem.


Blev bara tre stopp. Det första för mat till maken, sedan ett hos bror min som inte var hemma och så i affären nästan här hemma för att fylla kylskåpet. Funderade på en primula. Såg fina ut och luktade gott. Blev dock ingen då. Väl hemma var det till att ladda tvättmaskinen och sedan gå ut och gå. Fick sällskap av maken en runda. Dock behövde jag mer så det fick bli en runda till själv. Sen var det till att förbereda köttet som ska långkokas eller stekas eller vad det nu gör i ugnen. Är för övrigt inte klart än.


Idag var det till att stiga upp hyfsat tidigt. Hade köpt ett par dörrar på Facebook. Skulle hämta dem klockan 10. Dock fick jag meddelande om att jag kunde få plocka upp dem i Köpingsvik istället.  De skulle ändå dit. Så varför köra längre då? När vi ändå var där blev det en promenad längs stranden. Men bara ena hållet. Attans så kallt det blåste. Men i övrigt helt underbart ute. Tillbaka gick vi längs 136-an. Sen handlade vi lite till. Och i dag fick en Primula följa med hem. Står nu på köksön i stället för de vissna tulpanerna.


Blev till att äta lite. Men vädret var väldigt fint så fort man hamnade i lä. Startade en maskin tvätt och sen tog jag maken med till Borgholm för en runda på 6 km. Dvs jag talade om att jag tänkte inte återvända förrän jag hade gått 6km men att han gärna fick följa med vilket han gjorde. Passade på att köpa en karta, rätta lottot och bjuda maken på kinamat efter att ha gått 6km. Råkade visst bli några hundra meter extra. Men han tog det som en man då maten föll till belåtenhet.


Därefter var det till att åka hem och pyssla runt lite. Maken blev inbjuden på fika till grannen. Och jag var medbjuden men föredrog att gå ytterligare 4-5 km. Var skönt ända tills jag var som längst hemifrån. Då började det regna. Var rätt blöt väl hemma. För där jag inte var blöt av regn var jag blöt av svett. Kan ju tala om att man kan gå rätt fort när det regnar tillräckligt mycket. Så pass att man blir både varm och svett.


Nu återstår att borsta tänderna, kolla till köttet och sedan sova. I morgon tänker jag inte vakna förrän tidigast 7,30 om jag får bestämma. Lite mer osäker på vad kroppen tycker om det. Men det visar sig, God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar