Öland

Öland
Solnedgång

måndag 27 februari 2017

Ja ja man inte alltid med allt

Vaknade i hyfsad tid och kom upp som jag skulle. Gjorde mig ingen brådska utan var på jobbet i vanlig tid. Dagen var rejält spikad idag så när jag skulle hämta bilnycklarna till jobbets bil blev det lite stressat när den inte fanns på sin plats. Jodå det gick att kolla bokningarna och se vem som iaf hade den bokad sist. (Sen betyder inte det att det är den som hade den sist.) Dock satt denne i möte. Fastighetschefen likaså så någon reservdelsnyckel kom man inte åt. Ja ja bara att avboka och se glad ut.


En halvtimme före lunch så ringde chefen och frågade hur det såg ut. Var några förbättringar gjorda? Fick svara som det var. Hade inte tagit mig dit då jag inte hade hittat någon nyckel där den skulle vara. Den låg visst på chefens skrivbord..... Men jag ilade iväg och skippade lunchen plus att chefen fick ta över mina två möten på eftermiddagen. Kom fram lagom till lunchen var över. In och utföra det jag skulle ha gjort typ 2 timmar tidigare. Och dessutom göra det på 3 kvart.


Det var flera framsteg gjorda sedan i förra veckan. Mitt budskap hade nått fram. Dock finns mer att göra. Men man kan inte få allt man vill på en gång eller flera gånger. Sätta sig i bilen och köra tillbaka. Passa på att använda handsfree på mobilen och ta lite samtal medan man körde. Tanka bilen och lämna över allt till kollegan som skulle ha den efter mig. Mina möten hade de gjort ett av och beslutat att skjuta på det andra till nästa vecka.


(Ännu ingen lunch.) Fixa till lite som kommit till och tänkte tanken att ok jag går hem lite tidigare och lägger på lunchen på slutet. Kom iväg som vanligt. Dvs en halvtimme efter ordinarie tid. (Kommer lägga på lunchen efteråt iaf!) När jag nu ändå var uppe i varv passade jag på att ta en 1,5 timmes promenad hem. Maken fick ringa och efterlysa mig innan jag hann hem. Jag som trots allt skulle vara hemma innan honom. Tji fick jag.


Fixa lite att äta. Var rätt hungrig kan jag säga. Förbereda allt som går inför morgondagen. Sen en promenad till Ebba med flock. En kopp te och en del småprat var man nere i varv. Ila hem och nu borde jag ha sovit någon timma. För jag blir upplockad 04,45 i morgon. Skall till Göteborg på utbildning i morgon. Enligt schemat är vi klara straxt efter 17,00. Är alltså hemma runt 21? Vi lär behöva äta något längs vägen. Hör Ni inte av mig i morgon har jag däckat i bilen på vägen hem. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar